Connect with us

Semasa

Kalau Aku Dapat Engkau Aku Tarik Macam B#bi, Aku Minta Duit Kau Tak Bagi, Kata Tertuduh Pada Ibunya

Published

on

Seorang lelaki tidak mengaku bersalah di Mahkamah Majistret, di sini, tadi, atas tduhan cuba menakutkan kakaknya selain mengugut mahu mencederakan ibu mereka.

Tertduh, Mohd Afandi Hasnan, 34, membuat pengakuan itu di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh sejurus pertduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa mahkamah.

Mengikut pertduhan, tertuduh didakwa melakukan ugutan jnyah terhadap ibunya berusia 62 tahun dengan mengatakan ‘kalau aku dapat engkau aku tarik macam b#bi, aku kerjakan engkau, aku terajang kau, aku pijak muka kau, aku minta duit kau tak bagi’, dengan tujuan untuk menakutkan kakaknya.

Perbuatan itu dilakukan tertduh di hadapan sebuah rumah di Jalan Raja Haji 2, kira- kira jam 10 malam pada 1 Ogos lalu.

Justeru, tertduh didakwa melakukan kesalahan mengikut Sksyen 506 Kanun Kesksaan yang memperuntukkan hkuman pnjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Prosiding pendakwaan yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Raudhah Mazman mencadangkan jaminan RM5,000 diberikan kepada tertduh berserta syarat tambahan hanya ibu dibenarkan sebagai penjamin.

Tertduh yang diwakili peguam Amritpal Singh, merayu jaminan rendah diberikan kepada anak guamnya dengan alasan tertduh tiada pekerjaan tetap.

Selepas mendengar hujah kedua-dua pihak, mahkamah kemudian membenarkan tertduh diikat jamin RM2,000 beserta syarat tambahan iaitu tidak mengganggu mangsa dengan apa-apa medium serta perlu melapor diri di balai polis berhampiran sehingga kes selesai.

Beliau turut menetapkan tarikh 11 Januari depan untuk sebutan semula kes.

Reaksi warganet

Sementara itu menerusi ruangan komen, rata-rata meminta kes ini dijadikan pengajaran buat semua terutama kepada ibu bapa dalam mendidik anak-anak.

Warganet turut memberi nasihat kepada golongan muda yang tidak bekerja agar tidak membebankan ibu bapa, jauh sekali melakukan perbuatan seperti mengugut demi mendapatkan wang.

” Malu pada auntie tua dekat bandar sunway tu kalau tak silap, dah tua nak lagi gagah kederat buat delivery foodpanda, yg ni muda¬≤ lagi tau mintak duit org tua buat beli dadah, entah apalah celaka nya.” tulis Ekudz

” Dunia semakin tenat..dah byk kes mcm nie wlpon is ibu tak pernah report atau tidak mendkwa di mhkamah dunia..pasti di mhkamah ALLAH pasti tiada satu pon akan terlepas..” tulis Sam

Continue Reading
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trending

Copyright © 2017 Zox News Theme. Theme by MVP Themes, powered by WordPress.